Pakko aloittaa smalltalkilla. On tuo keli kyllä aika siis hirveä. ainakin kun töissä on kuumempi kuin ulkona. Joka tapauksessa, ukkonen kuulemma jyllää jo jossaki ja kohta myös täällä. Nimittäin minä ainakin ukkostan ja salamoin. Mietin tänään mikä olisi vitutus-listallani seuraava joka pitäisi saada purettua jotta tuo olo hieman kevenisi.

Se on nimittäin jännä juttu miten tuo ketutus jyllää yllä niinku ukkonen. Se kertoo ennakkoon tulostaan paineen tunnulla ja kohta jo salamoi. Hermo on kireällä aivan koko ajan. viimeksi postasin hieman miehestäni ja niin postaan nytkin. Hän on nimittäin listallani ykkösenä.

Eilen päiväkodissa sanottiin "neiti sai hirveät raivarit kun leikkivät kotileikkiä ja siihen olis poika halunnut liittyä tietysti isiksi." Neitimme suuttui raivostui ja pian itkupotkuraivarit. "isi ei asu kotona, isi ei voi olla leikissä, isi ei asu täällä" -kolmevuotias tyttö. Minä äitinä koen tästä hirvittävän sekasortoisia fiiliksiä. Minä olen osaltani syyllinen tyttäreni ahdinkoon, olen valinnut hänelle isäksi työnarkomaanin. Ei häntä kyllä voi sanoa narkomaaniksi mutta en tiedä toista sanaa tälle. Yritin tästä siis kertoa miehelle eikä hän ottanut sitä mitenkään hyvällä, hänkin raivostui. Yritin kuitenkin vain puhua tyttäremme puolesta. Mutta voi olla että ehkä äänensävyssäni oli vihaisen äidin tuntua, hän tekee tämän kuitenkin lapsellemme.

Tai sitten olen vain itse isän kaipuussa. Eipä tuota ittelläkään ollut isä paikalla ja siksi koenkin että lapsella olisi isä, jonka kanssa heilua ja riehua. piereskellä ja nauraa niille. onhan hällä, se ei vaan ole koskaan paikalla. koen myös huonoa omatuntoa siitä jatkuvasta valittamisesta kun hän ei ole täällä. en minä itseäni ajattele, inhoan koko miestä mutta edes lapsella olisi se isi.

Mietin myös, olisiko lapselle helpompaa tietää että näkee isin joka toinen viikonloppu ja saisi tämän jakamattoman huomion kun nyt näkee isiä pari kertaa viikossa joka on väsynyt, kiireinen ja aivan jossain muualla henkisesti. mieli on niin sekaisin ettei tästä saa minä saati kukaan muukaan selvää. Sisällä nimittäin ukkostaa, on niin tummat pilvetkin ettei aurinkoa näy.

-Wriina